Thursday, July 24, 2008

En blåsig dag, men ett vackert slut =)

Hallå allihopa!
Igår låg jag och John Mattsson ute på fältet och körde transfers mellan Resolution och Wind Solution, samt alla vindkraftverk, eller vindmöller som danskarna säger hehe! Efter ett långt pass så körde vi tillbaka till Grimsby och bunkrade brännolja och hämtade Oscar och Olof. Sedan vid 22 tiden så körde vi tillbaka till Wind Solution för att jag och John skulle sova ut och Oscar ta nattpasset. Kl 08:00 gick vi på igen för att köra vårt dag pass. Vi fick information om att Oscar och dom hade legat standby hela natten, och det visade sig att vi också¨fick ligga standby i 9 timmar! Harrenaddå va segt, de rullade och studsa.. Men vi satt och kollade på film. Det blev Heartbreak Hotel och Kamelot rockkonsert.

På kvällen nu så bytte vi vid 18:00. Så nu har vi ätit mat på Wind Solution. Det blev Pommes Frites, med danskt kött och brunsås, till efterrätt va de glasstårta. S nu skall jag snart gå och lägga mig i min koj. Kojen är förresten 1,20 bred =)

Igår va ja längst upp på ett vindkraftverk! det var verkligen hur coolt som helst! Det är lite över 95 meter högt och när man kollade ner så såg Provider ut som en liten fluga! Resolution - Fartyget som bygger vindkraftverken

Jag uppe i vindkraftverket - 95 meter ovanför vattnet

Provider - Uppifrån toppen på vindkraftverket

Jag - på toppen på vindkraftverket

Talar med traffic - Traffic är dom som leder trafiken på fältet



Wind Solution - Hotell båten som vi sover och äter ombord på

Ne, nu skall jag gå och sova. Skall upp imon på ett nytt pass. Hoppas att det blir trevligare väder!
Ha de gött!
// Johannes ombord på Provider

No comments: