Sunday, July 27, 2008

Sista vindkraftverket uppe!

Hallå allihopa! Igår fick vi upp sista vindkraftverket ute på fältet! Detta tyckte Siemens som bygger var bra! Så dom bjöd på barbeque. Vi grillade vad vi ville från ett långbord och hade skoj hela kvällen. Alla chefer var där så man gick runt och pratade med dem. Sen gick vi en promenad upp på stan.

Nu sitter jag och John på Wind Solution. Vi är på väg ut till fältet. Olof och Oscar ligger standby med Provider i Grimsby. Förhoppningsvis skall dom ut ikväll eller imon.

När vi var klara igår så fick vi ett anrop på vhf:en. Det var en Arvor 25 med maskinhaveri. Det var ungefär 3 knops ström så det blev allvarligt. Så vi satte fart mot honom. Problemet var bara det att den position han gav mig var 4 nm FEL! Han var en riktig sneseglare =) Men efter många om och men så fick jag hittat honom genom lite pejlingar och hjälp från VTS:en.

Sista vindkraftverket - Sätts upp av Resolution

Rescue mission - Båten vi hämtade

Hygger mig - Sitter i morgonsolen och läser varvstidning

John Mattsson - tror han är fräck och spänner sig för att visa upp sitt 6 pack =)

Ne, nu skall jag gå och se en film och ringa min sköna underbara flickvän Camilla!!

Ha de gött!
Johannes Claeson
ombord på Provider

2 comments:

Anonymous said...

tusan va kul att du skriver igen, johannes!

Johannes Claeson said...

tack, skall fortsätta nu med de när ja e i england =)