Saturday, August 23, 2008

Supply igen.. Åter på fältet

Hallå!
Har inte vart så update på att skriva i bloggen, har haft fullt upp med att köra och arrangera allt runt omkring här borta. Dagarna ser ut som vanligt, avgång mellan 04:00 och 05:30 och hemkost i Grimsby hamn runt 21:00. Just nu så får Centrica som äger fältet inte fram någon ström så vi har en stor generator på däck som vi ger ström till tornen. Så vi ligger bara standby med en tamp i tornen och väntar på att dagen skall ta slut. Så körningarna har minskat, kanske bara bordar 6 torn om dagen nu.

Men idag när vi kom ut till Wind Solution och skulle hämta folk så hände en skoj sak. Varje morgon ungefär vid Donna nock fireing ranch, som ligger en timme från fältet så ringer vi en ombord på Wind Solution som talar svenska och hjälper oss med nylagad frukost från färjan. Men idag när hon kom ner med lunchpaketena så bara hon log och skrattade. Vi tackade och körde ut, men när vi öppnar burkarna så ligger det nylagad omelett och stekta bacon och en massa olika smörgåsar med pålägg. Efter vi ätit upp allt så fanns det en låda kvar. Hm? Undra vad det kan vara i den sa ja och öppna. Och till våran förvåning så låg det en nybakad jordgubbstårta i! Haha! fatta att vi blev glada. Så idag har vi haft kalas ombord på Provider. Man kan säga att vi firade skeppets 1 årskalas!

Annars så jobbar vi 2 dagar och lediga en dag. Så jag har knallat omkring här i Grimsby och hittat en fin park som jag köpte glass i och kollade på ankor i dammen! Visar en bild på detta sen.

När jag flög hit i förra veckan på tisdagen så lyfte inte planet i Amsterdam så jag blev skickad till ett jättefint hotell och fick vänta till ett plan på onsdag... tror jag låg i en halvsvit eller något!

Annars så talade jag med mina kära flickvän idag Camilla, hon är verkligen underbar! Saknar dig av rang och vi syns snart! Älskar dig!

Hotellrummet - Som jag hade i Amsterdam. Holiday in, väldigt fräscht!

Våra konkurrenter - Windcat 10

Jag - i Grimsby stadspark

Jag skall lägga ut mera bilder imon, när jag fört över alla!
Tills dess ha det så bra hemma!

Johannes Claeson
Ombord på Provider

No comments: